Yorkshire, Cambridge, Bier & Halloween

Hallo!

De tijd vliegt hier en ik moet nodig weer eens een update schrijven, ik heb ook nogal veel foto’s šŸ™‚

Ik zal maar beginnen bij het Yorkshire weekend… Vrijdagmiddag vertrokken we met zijn allen in een minibusje, bagage op het dak, 13 mensen in de bus. Het is nogal een eind rijden! Het werd al snel donker dus er was weinig te zien, we zijn onderweg nog gestopt voor fish&chips; (chips without fish voor mij ;)) en rond middernacht kwamen we aan op onze slaapplaats. Het was een soort clubhuis met slaapzalen. We hebben spullen uitgeladen, een kop thee gedronken en toen was het bedtijd!

De volgende ochtend werd ik al vroeg wakker van allerlei geluiden, dus snel aangekleed en het heerlijke ontbijt was PAP. De laatste keer dat ik pap heb gegeten kon ik nog niet eens praten denk ik, dus het was een aparte ervaring. Kan niet zeggen dat ik het erg lekker vond, wat een derrie!

Na het ontbijt legden de 2 walkleaders hun wandeling uit, Colin begeleidde de moeilijkere en Lindsay de makkelijkere. Ik koos voor de makkelijke šŸ™‚ terwijl Nicole met de moeilijke meeging. Ze waren eigenlijk even lang, alleen ging de makkelijkere 1 piek op en de moeilijke 2. Het was echt een meidenclub want we gingen met 6 meiden op stap (sowieso waren er maar 3 mannen mee op het weekend). Het regende nogal helaas! Maar het was toch een erg mooie wandeling, we hebben 1 van de Yorkshire 3 Peaks beklommen, de Pen-Y-Ghent, de andere groep ook de Ingleborough. Ik raakte al snel aan de praat met Kirsten, een Erasmus student uit Berlijn, dat was gezellig. Verder was het vooral NAT. Na een paar uur waren mijn schoenen niet meer waterdicht en dat loopt niet zo geweldig. Op de top braken de wolken zowaar even open dus we hebben wel iets van het uitzicht kunnen zien.

Lekker weertje :)

Lekker weertje šŸ™‚

Lunchpauze!

Indrukwekkende spoorbrug, en de pub is in zicht!

Na 20 km lopen waren we terug op de plek van vertrek en daar was ook een pub, op naar de warme chocolademelk!! Na een tijdje kwam de andere groep ook aan, en we zijn met zijn alleen terug naar de hut gegaan waar Joe curry voor ons heeft gemaakt. Zo, ik had echt honger, ik heb 2 borden leeggegeten en toen nog appeltaart met custard als toetje :))

‘s Avonds hebben we nog spelletjes gedaan en we zijn naar de pub geweest, maar iedereen was moe dus we gingen op tijd slapen. De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt en kreeg een kop thee in mijn handen gedrukt, wat een service! Weer heerlijke pap als ontbijt en we gingen weer op stap. Ik deed weer de makkelijke versie, deze keer maar 10 km. Eerst door het bos met een mooie waterval, toen een waterval in een kloof en in het midden was een rots waar we op geklommen zijn, dat was echt leuk!! Daarna een stuk over een hoogvlakte gelopen en we hebben nog limestone pavement gezien, wat heel indrukwekkend was. Totaal ander landschap dan gisteren en een heel afwisselende wandeling!

Met Kirsten (links) en Helen (rechts)

Zo zijn wij ook naar boven geklommen!

De kloof! Het was wel filewandelen daar

Lunchpauze, stuk beter dan die van de dag ervoor :)

Lunchpauze, stuk beter dan die van de dag ervoor šŸ™‚

Over de hoogvlakte

Een mooi meer

Met Tom. In de achtergrond (in het dal) zie je het pad dat we daarna volgden

Kirsten

Ja, ik kon zelfs zonder jas lopen op zondag...

Ja, ik kon zelfs zonder jas lopen op zondag…

Indrukwekkend limestone pavement!

De andere groep heeft de 3e van de 3 Peaks beklommen en is teruggelopen naar de hut (wij gingen met het busje). Rond 16:30 waren we klaar voor vertrek, en pas om 22:30 waren we terug in Norwich. MOE!!

Ik ben nog 2 dagen moe geweest inclusief spierpijn, maar het was wel een ontzettend leuk weekend!!

Na twee dagen werken was het alweer tijd voor een uitje.. Cambridge! Op het BAS was een Student Network Day voor alle studenten met begeleiders daar. Ik heb 2 begeleiders daar, die er beide niet waren, maar goed (ik kwam er later achter dat een van de twee bij Aline in Braunschweig op bezoek is haha). De eerstejaars studenten hoefden zich alleen voor te stellen, de 2e jaars hadden een poster en de 3ejaars een presentatie. Was leuk om de andere studenten te ontmoeten! Nicole en ik zijn nog langer in Cambridge gebleven, we hebben wat door het centrum gelopen en de beroemde colleges bekeken. Wel een apart sfeertje hoor daar, je waant je echt in Harry Potter soms, vooral als je studenten ziet rondlopen in gewaden, sommige lopen lezend over straat! We hebben gegeten bij Malte, die ik in Londen ontmoet had en we hebben ‘s avonds een bordspel gespeeld. We hebben de laatste trein terug naar Norwich genomen, helaas bleek die niet te gaan en moesten we met de bus.

Maffe bordjes: “Please keep off the grass unless accompanied by a senior member of the college”

Nicole bij een van de colleges, geen idee welke...

Nicole bij een van de colleges, geen idee welke…

Mooie avond... locatie onbekend, we waren slechte toeristen ;)

Mooie avond… locatie onbekend, we waren slechte toeristen šŸ˜‰

Cambridge

Deze is speciaal voor mijn moeder!! Kijk in Cambridge pakke
n ze het beter aan dan in Orvelte, deze staan op een aantal plaatsen en niet bijna in de sloot šŸ˜‰

Wat heb ik verder nog gedaan… o ja vrijdagavond. Eerst ben ik uit eten geweest met Stephen en zijn verloofde (donderdagavond was ik bij hun langsgeweest om de hele avond spelletjes te doen!), en we hebben de film Corpse Bride gezien (een aanrader!!). Daarna ben ik met Nicole, Naomi en Colin naar het Norwich Beer
Festival
geweest. Eerst een uur in de rij staan, dan koop je een glas en bonnetjes. Daarna kun je meer dan 200 soorten bier proberen, en ook cider. In de lijst stond zelfs bier uit Alaska maar die bleken ze helaas niet te hebben. Proeven is gratis, voor een pint of half pint moest je met die bonnetjes betalen. En het was in een KERK, logisch ;). We hebben veel lol gehad en gingen er best wel aangeschoten weg (zoals iedereen). Daarna zijn we nog gaan dansen in een bar, waar erg veel ENV (environmental sciences) mensen waren. Soms is het net Wageningen hier, je komt steeds dezelfde mensen tegen. Het was een leuke avond!

Zaterdag ben ik gaan winkelen, heb o.a. een kabel gekocht om mijn laptop op de tv aan te sluiten (was veel duurder dan ik dacht en ik krijg het niet eens aan de praat, heeft iemand hier verstand van??), wat nieuwe kleren, en zelfs een geel hesje om mee te fietsen ‘s avonds. Ik heb me er weken tegen verzet, Nicole en Colin bleven er om zeuren, en uiteindelijk toch maar gekocht. Maar hier blijft het wel bij, ik ga niet met een helm fietsen!

‘s Avonds ben ik met Kirsten naar een “barn dance” van de International Students Society geweest. Heel erg leuk! Een grote groep internationale studenten (zelfs bv uit Irak en Iran, ik had nog nooit iemand uit die landen ontmoet) en ze leerden ons Schotse/Ierse/Engelse dansen maar bv ook de Charleston. Die was nogal populair zelfs! Ik heb een ontzettend leuke avond gehad. Ɖn er was English Pudding. Hier in Engeland is Pudding iets aparts, het kan namelijk van alles zijn, het betekent meer algemeen toetje. In dit geval waren er allerlei taarten, erg lekker. En de hele avond was gratis, wat wil je nog meer šŸ™‚

Zondag heb ik gezwommen (zou met 2 meisjes gaan die vergeten waren de klok terug te zetten dus ik kwam het zwembad binnen toen zij al klaar waren). En ‘s middags heb ik nog een leuk fietstochtje gemaakt met Nicole.

Nicole

Echt Engels: lunch op het kerkhof.. šŸ™‚

‘s Avonds hebben we de film Sun gezien in Cinema City, een filmhuis. De film was fascinerend maar wel moeilijk om te kijken, hij was nogal apart.

Vandaag is het Halloween en dat wordt hier uitgebreid gevierd. Al dagen kom ik regelmatig spoken, heksen en vampiers tegen op straat. Veel mensen waren verkleed vandaag en ik zag kinderen langs de huizen gaan.

Verder is er ook constant vuurwerk te horen, er is namelijk een speciale feestdag op 5 november met vuurwerk. Meer daarover in de volgende log want deze is alweer veel te lang geworden…

Tot de volgende keer! Nicole heeft trouwens nog een paar leuke foto’s van het bierfestival op haar camera staan, die zal ik binnenkort ook even plaatsen.

2 thoughts on “Yorkshire, Cambridge, Bier & Halloween

1. Hoi Han, leuk verhaal!

vooral je pap-ervaring šŸ˜›

wat stom dat die kabel niet werkt voor je laptop/TV, ik kan je er niet mee helpen vrees ik.

Cambridge zal ik in januari gaan zien zelf šŸ™‚

2. zo alles weer eens bij gelezen en vandaag in Andorra volop profijt van ons wireless .Hier zit je gewoon naast de ijsbaan en er druppelen steeds meer mensen met laptops binnen ,gratis he voor de goede verstaander.nu we horen weer groetjes vanuit een vreemd land