Sinterklaasweekend in Nederland

Hallooooo!

Hier komt dan mijn verhaal over Sinterklaas in Nederland šŸ™‚ Met veel foto’s, we hebben in totaal 300 foto’s van het weekend!! En voor degenen die er niet tegen kunnen dat er steeds mensen op de foto staan: pech gehad šŸ˜‰

Vrijdag om 8:45 waren we allemaal op het station in Norwich, klaar voor de reis! Alles ging prima, we konden zo de boot op in Harwich. Het viel me op dat er een hele doos met spuugzakjes klaar stond, ‘het zal wel’ dacht ik. Toen we dan op volle zee waren, merkten we wel dat het windkracht 7 was!! En golven tegen de zijkant van de boot, dus erg veel geschommel en er vielen constant spullen van tafels enz. Al snel werd er omgeroepen: “Kan de schoonmaakploeg naar het restaurant komen?” Dan weet je wel hoe laat het is! Op een gegeven moment werden we geadviseerd om niet van onze plaatsen te komen. Ik ben lekker eigenwijs dus ik liep nog steeds rond, maar al die overgevende mensen om me heen was wat minder leuk. Niemand van ons werd ziek, nou ja Colin was niet lekker maar volgens hem had dat niks met de zee te maken. Tuuuuuuuuuurlijk niet šŸ˜‰

Bij aankomst waren we allemaal jaloers op Nicole omdat zij een stempel in haar paspoort kreeg en wij niet. Daarna met de trein verder, Naomi begon fietsers te tellen maar moest daar al snel mee ophouden. Mijn broertje kwam ons in Haarlem van de trein halen, en na een rondleiding door het huis zijn we snel boodschappen gaan doen en Nicole en Colin hebben gekookt, erg lekker! ‘s Avonds hebben we bij de kachel zitten kletsen en we zijn vroeg naar bed gegaan. Wel nadat we onze schoen hadden gezet en iedereen gezongen had voor Sinterklaas!

Met appeltjes voor Ameriko šŸ™‚

De volgende ochtend vroeg op, Paul bracht ons naar Velsen-Zuid want we zijn met de Fast Flying Ferrie (draagvleugelboot) naar Amsterdam gegaan. We zaten voorin, was een leuk tochtje! In een half uur ben je op het station in Amsterdam, dus even snel als de trein. We hadden daar afgesproken met Debbie, een Engelse vriendin van Naomi die voor 2 maanden in Utrecht is. We zijn eerst naar de Dam gelopen, onderweg heb ik nog een muts gekocht en Colin een muts en een trui. In de Bijenkorf hebben we naar de klimmende Pieten gekeken. Wegens een verslaving aan gevuld speculaas moesten we ook bij de Jamin langs šŸ™‚ Daarna over de bloemenmarkt, Colin en Nicole hebben er veel bloembollen gekocht. Er zit daar ook een hangmattenwinkel, geweldig!! Ik wou dat ik er ruimte voor had…

Nicole op de bloemenmarkt

Daarna zijn we naar Els gelopen, onderweg nog een patatje gehaald en naar alle bijzondere fietsen gekeken. Het fenomeen Fietsfabriek is ook voor mij nieuw, wel erg mooie fietsen! Allerlei soorten bakfietsen/transportfietsen.

We hebben thee gedronken bij Els, daarna even de Magere Brug bekeken:

Debbie (in haar lekker opvallende outfit), Nem en ik op de Magere Brug

Toen bij Anne-Clair langs. Zij is mijn nicht en ze is opticien, dus ik moest er langs om nieuwe lenzen op te halen. Maar eigenlijk moest ik ook eens aan een nieuwe bril… Ik zag er tegenop omdat ik kiezen moeilijk vind, maar ik had nu een geweldig team bij me en binnen 10 minuten had ik een heel leuke bril uitgekozen. De glazen worden nu gemaakt, en als het goed is krijg ik de bril begin volgende week per post!

Dit is hem dan!

Sinterklaas

Nem het model šŸ™‚ Leuk die bloemen in haar haar šŸ˜‰

Daarna zijn we over de Albert Cuyp gelopen, warme stroopwafels gegeten, in fietsenwinkels geneusd, we kwamen zelfs Sinterklaas tegen!!

Sinterklaas op de Albert Cuyp!

Debbie en Naomi waren intussen doorgelopen naar het van Gogh museum, en ik ben daar wat later met Nicole en Colin ook heen gegaan (zij zijn beide fietsgek dus bij elke fietswinkel en bijzondere fiets moest er gestopt worden). Voor mij was het de eerste keer in het van Goghmuseum, we hebben alleen de permanente expositie gezien. Mooi om het nu eens in het echt te zien, maar ik vind toch altijd onbekende schilderijen die mooier zijn dan de bekende die op alle posters staan. We hebben nog een filmpje naar Nicoles moeder gestuurd, klik hier om die te bekijken šŸ™‚ (let vooral op Nicoles gezicht als ze er achter komt dat de video nog steeds loopt haha)

Daarna met de tram terug naar het station, en toen zijn we door de roze buurt gelopen. Schokkend šŸ˜‰ Het maakt altijd indruk op buitenlanders. Er kwam nog een man naar me toe om te vertellen dat ik zulke mooie ogen heb (onschuldige opmerking in die buurt haha), en we kregen coke aangeboden.

Sinterklaas

Mooie avondfoto, Colin heeft deze gemaakt.

We hebben nog gluewijn gedronken op de Dam, en ik wilde in een pannenkoekrestaurant eten maar die bleek dicht. We vonden nog een andere maar dat was een raar tentje. Colin had een pannenkoek met fruit, je kon zien dat ze het goedkoopste blikfruit hadden gebruikt, jammie šŸ˜‰

Daarna zijn we met de trein weer naar huis gegaan. ‘s Avonds hebben we tv gekeken, er was een vreselijk oer-Duitse Abba-mania show, zo tenenkrommend slecht dat we bijna van de bank vielen van het lachen.

Zondagochtend hebben we uitgeslapen, en rond 12:00 zijn we naar het strand in IJmuiden gegaan met Paul en Esther, om te vliegeren! Paul heeft een stuntvlieger en een matras vlieger van 3m, vooral die laatste is erg gaaf!! Paul vond dat het niet hard genoeg waaide, maar voor ons was het genoeg. Leuk om de kracht van de vlieger te voelen, maar niet genoeg om stukken te springen. Het was lekker uitwaaien op het strand en iedereen was enthousiast over het vliegeren!

Sinterklaas

Paul, Esther, Nem en Nicole (en koekjes!!)

Nem ready for take off! En Nicole met mijn muts…

Twee idioten

Colin in actie

Ook even een foto met de vlieger in beeld, alleen de touwtjes is ook zo saai!

Nicole en ik

Sinterklaas

Laura en Robbert kwamen ook nog even naar het strand

We zijn een paar uur gebleven, en toen was het tijd om naar huis te gaan voor de boerenkoolmaal
tijd!

We waren met veel want Paul & Esther, Laura & Robbert en Bart & Kaya waren er allemaal. Na het eten was het tijd voor pakjesavond! De stapel cadeautjes en surprises in het midden van de kamer was indrukwekkend.

Pakjesavond!

Bart moest eerst het Feijenoord lied zingen (ging niet echt van harte!), daarna mocht hij het stadion slopen en dat vond ie dan weer wel leuk.

Monopoly met Kaya

We wisselden Nederlandse en Engelse gedichten af en er werd zelfs vertaald. Het was een ontzettend leuke avond, groot succes! Ik had trouwens goed geraden wie wie had bij ons: ik had Naomi, Naomi had Nicole, Nicole had Colin en Colin had mij. Ik kreeg een heel leuk gedicht dat helaas niet voor publicatie geschikt is hihi. Ik kreeg van hem het boek A guide to Experimental Travel van Lonely Planet, geweldig boek!! En nog een wissellijst met een tekening van hem, ik houd maar in het midden of ik het kunst vind of niet šŸ˜‰

We werden trouwens enorm verwend want we kregen alle vier extra cadeautjes.. snoepgoed, chocola, kaarsen, erg lief van ze!! We hebben nog monopoly gespeeld ‘s avonds en Joop, Marianne en Els kwamen ook nog langs.

Een vermoeiende en drukke dag maar wel heel erg gezellig!

Maandag moest ik bij de bank langs om een pasje op te halen dat bij nader inzien toch op het postkantoor lag waar ze hem niet wilden meegeven zonder dat de bank hun belde, pfff wat een gedoe, maar uiteindelijk had ik het voor elkaar. We hebben inkopen gedaan en daarna zijn we met de trein naar Den Haag geweest, waar we lekker rondgewandeld hebben, het Binnenhof gezien, het paleis van de koningin (ze was zelfs thuis geloof ik), er is daar wat nieuws nu trouwens: De Nachtwacht in 3D als bronzen beelden. Leuk!

Op bezoek bij Balkenende šŸ™‚

Vooruit, een foto zonder mensen (nou ja bijna), Paleis Noordeinde

We wilden naar het Escher museum en na een zwerftocht onder leiding van Colin waarbij we zowaar echt bij het museum aankwamen bleek hij op maandag gesloten. Helaas! Nog maar verder gelopen, inmiddels waren de winkels open dus we konden een beetje winkelen. Daarna via Rotterdam naar Hoek van Holland en de boot op! Deze keer was de zee glad, en de reis ging snel.

Sinterklaas

Scary foto van mij šŸ˜‰ Op de boot in de wind

Ook de trein terug naar Norwich ging snel, we waren er zelfs eerder dan we volgens het reisschema zouden moeten aankomen. (vanwege een vertraagde trein haha).

Ik nam vervolgens de bus naar huis, en kreeg een hartelijk welkom terug in Norwich, de begroeting van de bus chauffeur: Hello darling, I love your hair! haha.

En nu ben ik weer gewoon aan het werk… Deze week is vrij rustig maar dat is stilte voor de storm, want volgende week is erg druk. Alle eerstejaars PhD studenten geven een presentatie. Stelt niet veel voor, 5 minuten en het is meer jezelf voorstellen dan over je onderzoek praten. Mijne is op vrijdag. Verder gaan we woensdag naar een concert van de Levellers, en donderdag is het Kerstdiner dat Nicole en ik georganiseerd hebben in the Waffle House. Verder komt ook mijn verjaardag eraan en de dag erna geven we een Winter Solstice Party bij Nicole in de tuin! Dat wordt dan ook tegelijk maar mijn feestje, en jullie zijn allemaal van harte welkom šŸ™‚

Mijn ouders zijn met Kerst toch maar wel thuis dus ik kom waarschijnlijk van 23-28/29 december naar Nederland!! Maar goed, voor die tijd schrijf ik nog wel een blog.

Ik hoop dat alles goed is met iedereen in Nederland, veel groetjes,

Hanneke

4 thoughts on “Sinterklaasweekend in Nederland

1. hey Hanneke..leuke bril hoor! staat je leuk..

en dus toch kerst thuis vieren met je ouders! Kan het me wel voorstellen hoor dat ze toch naar huis willen. Ze zijn ook wel erg lang weg bij hun kroost:)

Gezellige boel jullie SINT viering.

Leuk verslag! groetjes en liefs van Marga

2. Hoi Hanneke, wa he je n leuk fokkie kregen! (op zijn westfries šŸ™‚ Tof, verslag ook van de sinterklaasavond, alleen dat van de appels voor ameriko, vate ik niet. šŸ˜‰ Nog beter: dat verslag van met je vrienden door amsterdam. Mooie avond foto! Ik ben aan het bijkomen van een lichte herssenschudding. jawel een fietsgek, gaat op zijn snuffert bij de gladheid. Komt wel goed. Alvast een Prettige verjaardag en kerst!

Groeten, Gerard.

3. Hai snotneus…..wat een verhaal zeg, goed dat we dat NA Sint gelezen hebben.

Anders hadden we er ook bij gezeten…hi hi….

Wij nu bijna thuis, geeft een heerlijk gevoel, maar een enorm leuk verslag+foto’s dit keer zeg…

En zijn er nog twee letters achter gebleven…….JG ????

4. Mooie post!

Via Google ben ik op je blog terecht gekomen en ik vond het zeker de moeite waard even een reactie achter te laten.